Pełny zasięg i wysoka jakość lokalizacji.
Reklama przy autostradzie to jedno z rozwiązań z dziedziny reklamy przydrożnej, czyli najskuteczniejszej, a przez to najbardziej popularnej formy reklamy zewnętrznej. Jest ceniona przede wszystkim ze względu na siłę oddziaływania – inwestycja w tę formę marketingu daje gwarancję dotarcia do ogromnej grupy odbiorców w krótkim czasie. Jej najkorzystniejszą postacią jest reklama wielkoformatowa na wolnostojących nośnikach. Wydajność tego rozwiązania wynika z dużej widoczności i długotrwałego oddziaływania, efektywnego bez względu na dystans, i czas najazdu pojedynczego odbiorcy. Nie do przecenienia jest też fakt, że reklama wielkoformatowa z łatwością wybija się ze swoim komunikatem ponad poziom sugestii serwowanej przez nośniki o mniejszej skali. Zaś od strony psychologicznej, skala projekcji automatycznie kojarzy się odbiorcom ze skalą jakości. Planując kampanię reklamową warto postawić na duży format przy autostradach. To najniższa cena dotarcia do pojedynczego klienta, widoczność przed 24h na dobę i setki atrakcyjnych lokalizacji w całej Polsce.
Reklama przy drogach ekspresowych i autostradach tak naprawdę ma sens wyłącznie w przypadku wielkich formatów. Kampanie z użyciem małych nośników rzadko osiągają zakładane cele marketingowe ponieważ dla zarówno dla kierowców, jak i pasażerów pojazdów poruszających się z dużą szybkością, są praktycznie niezauważalne. Może to zobrazować prosta analogia, mianowicie wielkie formaty reklamy zewnętrznej można skalowo porównać do elewacji dużych budynków, albo działek budowlanych. Tego typu obiekty obserwowane podczas jazdy niemal zawsze przyciągają wzrok jako odmiana od monotonii podróży i zapraszają do badania wizualnych szczegółów - ich rozmiar daje na to wystarczająco dużo czasu. Podobne wrażenie na odbiorcach wywierają oferowane nośniki reklamy wielkoformatowej przy drogach szybkiego ruchu. Z tego powodu najczęściej spotykane formaty reklamy zewnętrznej dedykowanej kampaniom przy autostradach to:
Wśród przedsiębiorców pokutowało swojego czasu przekonanie, że reklama wielkoformatowa przy autostradzie to dobry pomysł jedynie dla największych firm i szeroko zakrojonych projektów. Jest to oczywiście błędny stereotyp, wynikający z czterech głównych czynników, czyli kosztów, skali, postrzegania i niedostatecznej wiedzy na temat oddziaływania reklamy zewnętrznej.
Pierwsza kwestia, wynajęcie większej powierzchni reklamowej ma swoją cenę. Jednak po przeliczeniu kosztów na pojedynczego odbiorcę okazuje się, że jest to wydatek niezwykle ekonomiczny. Drugim czynnikiem jest skala oddziaływania. Patronujące drogom szybkiego ruchu megaboardy są widoczne z bardzo daleka, co sugeruje wszystkim odbiorcom, że nadawcą komunikatu jest marka o niezwykle szerokim zasięgu działania. Tak naprawdę, z tej samej właściwości pochodzi otoczka prestiżowości towarzysząca reklamom wielkoformatowym. I wiąże się z nią trzeci czynnik –z reklamy wielkoformatowej bardzo często korzystają firmy o zasięgu ogólnokrajowym oraz marki zagraniczne. Reklamę wielkoformatową postrzegają więc jako prestiżową nie tylko odbiorcy, lecz również potencjalni reklamodawcy. Czwartym czynnikiem jest brak świadomości wśród przedsiębiorców, co do zalet jakie ma wielkoformatowa reklama zewnętrzna. Tymczasem reklama przy autostradzie sprawdzi się w przypadku dosłownie każdego biznesu.
Podczas dowolnej podróży możemy obserwować różnorodność rozwiązań w zakresie reklamy przydrożnej towarzyszącej trasom szybkiego ruchu. W oczy rzuca tu się pewna prawidłowość – statystycznie najczęściej z tej formy promocji korzystają dwie branże: motoryzacyjna i HoReCa, czyli hotelarsko-restauracyjno-cateringowa. Dzieje się tak dlatego, że akurat one najlepiej wychodzą na inwestycji w reklamę przydrożną, a to z racji specyfiki sytuacji. Rasowy kierowca podczas trasy rzadko zwraca baczniejszą uwagę na reklamę ubrań, czy materiałów budowlanych, co innego gdy anons bezpośrednio dotyczy jego samego i jego pojazdu. Jeśli chodzi o branżę HoReCa, to przedsiębiorcy tego sektora doskonale rozumieją, iż dla większości kierowców i podróżnych nieodłączną częścią trasy jest planowanie posiłków oraz noclegów. Co jednak warto zauważyć, to fakt że reklama przy trasach szybkiego ruchu zachęcająca do zjazdu i posilenia się, tudzież skorzystania z taniego noclegu nie należy na ogół do jakiegoś giganta restauracyjno-hotelarskiego, lecz do lokalnych hoteli, barów szybkiej obsługi i niewielkich sieci noclegowych, lub gastronomicznych obejmujących swoim zasięgiem kilka miejscowości. To chyba najlepszy przykład na to, że reklama przy autostradzie jest świetnym rozwiązaniem dla każdej firmy i dla każdej formy działalności.
Ponieważ skala formatu i natężenie ruchu gwarantują:
Głównym celem reklamy wielkoformatowej przy drodze szybkiego ruchu jest generowanie jak największej ilości dobowych kontaktów z odbiorcami, wśród których znaczny procent stanowią potencjalni Klienci. Umożliwia to przede wszystkim znaczne natężenie ruchu, które stale rośnie, a równolegle mamy do czynienia z postępującą rozbudową sieci dróg krajowych.
Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ruch na autostradach i drogach ekspresowych, z którym mamy aktualnie do czynienia, znacznie przewyższa przewidywania sprzed kilku lat. Tymczasem według ekspertów współpracujących z agencjami reklamy wielki format przy autostradzie jest widziany i świadomie zauważany przez 2 do 3 milionów osób w skali miesiąca!
Siłę przekazu reklamy wielkoformatowej przy autostradach i drogach ekspresowych wspiera solidność konstrukcji wolnostojących nośników, najlepszych do tego typu rozwiązań marketingowych. Są one odporne na szereg czynników zewnętrznych takich jak wiatr, który na otwartej przestrzeni towarzyszącej większości dystansu drogi szybkiego ruchu potrafi mieć niezwykłą intensywność i siłę. Sama powierzchnia reklamowa to banner ze specjalnego materiału o podwyższonej trwałości, gwarantującej świeży i estetyczny wygląd ekspozycji przez wiele miesięcy.
Reklama przy drogach ekspresowych i autostradach podlega podobnie jak każdy rodzaj reklamy zewnętrznej określonym regulacjom, opisanym przepisami prawa. Większość ekspozycji przed umieszczeniem w wybranej lokalizacji musi zostać zgłoszona w odpowiednim urzędzie, odpowiedzialnym za zagospodarowanie przestrzeni miejskiej, lub drogowej. Zgodnie z prawem o ruchu drogowych i z prawem budowlanym, decyzja administracyjna i związana z nią zgoda na reklamę są niezbędne dla tego typu działań marketingowych. Tym, co współcześnie rzutuje na dostępność większości obszarów, są lokalne uchwały środowiskowe i krajobrazowe.
W dziedzinie autostrad i dróg ekspresowych zgodnością ekspozycji reklamowych z przepisami zajmuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Odpowiedni wniosek można pobrać z jej strony internetowej, gdzie znajdują się również dokładne informacje pozwalające wstępnie ustalić, czy dana reklama ma szanse zakwalifikować się do pozytywnej decyzji. Na co warto zwrócić uwagę w dziedzinie zasad prawnych regulujących ekspozycję reklamy wielkopowierzchniowej przy autostradzie? Przede wszystkim:
Reklama wielkoformatowa przy autostradach i drogach ekspresowych jest sprawdzonym i wielokrotnie wypróbowanym sposobem przyciągnięcia uwagi dziesiątek tysięcy potencjalnych Klientów. Inwestycja w tę formę marketingu na pewno zwróci się z nawiązką, o ile realizację projektu powierzy się profesjonalistom. Tylko wieloletnie doświadczenie w branży i specjalizacja w dziedzinie dużych formatów gwarantują wysoką jakość usług, jak również pozwalają uniknąć nieprzewidzianych sytuacji i w pełni wykorzystać potencjał wsparcia każdej kampanii marketingowej. Wyznaczniki jakości zawarte w naszej ofercie to między innymi: