Reklama przy autostradach i drogach szybkiego ruchu

Pełny zasięg i wysoka jakość lokalizacji.

Pełny zasięg i wysoka jakość lokalizacji

 

Zapytaj

 

 

Doskonała widoczność i wyjątkowa skala oddziaływania – reklama przy autostradach

Reklama przy autostradzie to jedno z rozwiązań z dziedziny reklamy przydrożnej, czyli najskuteczniejszej, a przez to najbardziej popularnej formy reklamy zewnętrznej. Jest ceniona przede wszystkim ze względu na siłę oddziaływania – inwestycja w tę formę marketingu daje gwarancję dotarcia do ogromnej grupy odbiorców w krótkim czasie. Jej najkorzystniejszą postacią jest reklama wielkoformatowa na wolnostojących nośnikach. Wydajność tego rozwiązania wynika z dużej widoczności i długotrwałego oddziaływania, efektywnego bez względu na dystans, i czas najazdu pojedynczego odbiorcy. Nie do przecenienia jest też fakt, że reklama wielkoformatowa z łatwością wybija się ze swoim komunikatem ponad poziom sugestii serwowanej przez nośniki o mniejszej skali. Zaś od strony psychologicznej, skala projekcji automatycznie kojarzy się odbiorcom ze skalą jakości. Planując kampanię reklamową warto postawić na duży format przy autostradach. To najniższa cena dotarcia do pojedynczego klienta, widoczność przed 24h na dobę i setki atrakcyjnych lokalizacji w całej Polsce. 

 

Reklama zewnętrzna – reklama przy autostradach - tylko duże formaty

Reklama przy drogach ekspresowych i autostradach tak naprawdę ma sens wyłącznie w przypadku wielkich formatów. Kampanie z użyciem małych nośników rzadko osiągają zakładane cele marketingowe ponieważ dla zarówno dla kierowców, jak i pasażerów pojazdów poruszających się z dużą szybkością, są praktycznie niezauważalne. Może to zobrazować prosta analogia, mianowicie wielkie formaty reklamy zewnętrznej można skalowo porównać do elewacji dużych budynków, albo działek budowlanych. Tego typu obiekty obserwowane podczas jazdy niemal zawsze przyciągają wzrok jako odmiana od monotonii podróży i zapraszają do badania wizualnych szczegółów - ich rozmiar daje na to wystarczająco dużo czasu. Podobne wrażenie na odbiorcach wywierają oferowane nośniki reklamy wielkoformatowej przy drogach szybkiego ruchu. Z tego powodu najczęściej spotykane formaty reklamy zewnętrznej dedykowanej kampaniom przy autostradach to:

  • 12m x 4m
  • 18m x 6m
  • 24m x 8m
  • oraz formaty niestandardowe 

 

Reklama wielkoformatowa przy autostradach – dla kogo to rozwiązanie będzie najlepsze?

Wśród przedsiębiorców pokutowało swojego czasu przekonanie, że reklama wielkoformatowa przy autostradzie to dobry pomysł jedynie dla największych firm i szeroko zakrojonych projektów. Jest to oczywiście błędny stereotyp, wynikający z czterech głównych czynników, czyli kosztów, skali, postrzegania i niedostatecznej wiedzy na temat oddziaływania reklamy zewnętrznej. 

Pierwsza kwestia, wynajęcie większej powierzchni reklamowej ma swoją cenę. Jednak po przeliczeniu kosztów na pojedynczego odbiorcę okazuje się, że jest to wydatek niezwykle ekonomiczny. Drugim czynnikiem jest skala oddziaływania. Patronujące drogom szybkiego ruchu megaboardy są widoczne z bardzo daleka, co sugeruje wszystkim odbiorcom, że nadawcą komunikatu jest marka o niezwykle szerokim zasięgu działania. Tak naprawdę, z tej samej właściwości pochodzi otoczka prestiżowości towarzysząca reklamom wielkoformatowym. I wiąże się z nią trzeci czynnik –z reklamy wielkoformatowej bardzo często korzystają firmy o zasięgu ogólnokrajowym oraz marki zagraniczne. Reklamę wielkoformatową postrzegają więc jako prestiżową nie tylko odbiorcy, lecz również potencjalni reklamodawcy. Czwartym czynnikiem jest brak świadomości wśród przedsiębiorców, co do zalet jakie ma wielkoformatowa reklama zewnętrzna. Tymczasem reklama przy autostradzie sprawdzi się w przypadku dosłownie każdego biznesu. 

 

Reklama przydrożna - wskaźniki skuteczności 

Podczas dowolnej podróży możemy obserwować różnorodność rozwiązań w zakresie reklamy przydrożnej towarzyszącej trasom szybkiego ruchu. W oczy rzuca tu się pewna prawidłowość – statystycznie najczęściej z tej formy promocji korzystają dwie branże: motoryzacyjna i HoReCa, czyli hotelarsko-restauracyjno-cateringowa. Dzieje się tak dlatego, że akurat one najlepiej wychodzą na inwestycji w reklamę przydrożną, a to z racji specyfiki sytuacji. Rasowy kierowca podczas trasy rzadko zwraca baczniejszą uwagę na reklamę ubrań, czy materiałów budowlanych, co innego gdy anons bezpośrednio dotyczy jego samego i jego pojazdu. Jeśli chodzi o branżę HoReCa, to przedsiębiorcy tego sektora doskonale rozumieją, iż dla większości kierowców i podróżnych nieodłączną częścią trasy jest planowanie posiłków oraz noclegów. Co jednak warto zauważyć, to fakt że reklama przy trasach szybkiego ruchu zachęcająca do zjazdu i posilenia się, tudzież skorzystania z taniego noclegu nie należy na ogół do jakiegoś giganta restauracyjno-hotelarskiego, lecz do lokalnych hoteli, barów szybkiej obsługi i niewielkich sieci noclegowych, lub gastronomicznych obejmujących swoim zasięgiem kilka miejscowości. To chyba najlepszy przykład na to, że reklama przy autostradzie jest świetnym rozwiązaniem dla każdej firmy i dla każdej formy działalności. 

 

Dlaczego warto postawić na reklamę wielkoformatową przy drogach szybkiego ruchu?

Ponieważ skala formatu i natężenie ruchu gwarantują: 

  1. Dotarcie do naprawdę szerokiego grona odbiorców 
    Reklama przy autostradach oddziałuje codziennie na tysiące kierowców i pasażerów. Odpowiednie lokalizacje zapewniają dobowy zasięg przekazu w skali 55 - 60 tysięcy pojazdów!
     
  2. Dotarcie do naprawdę szerokiego grona odbiorców
    Stała obecność danej reklamy przy trasie szybkiego ruchu to umacnianie świadomości marki u tych odbiorców, którzy podróżują tędy regularnie! 
     
  3. Różnorodność demograficzną odbiorców
    Z tras szybkiego ruchu i dróg ekspresowych korzystają różnorodne grupy społeczne, co czyni z reklamy przy autostradzie ekspozycję o najszerszym spektrum potencjalnych klientów! 
     
  4. Minimalną konkurencję wizualną
    W przeciwieństwie do środowiska miejskiego reklama przy autostradach nie dzieli przestrzeni oddziaływania z innymi, nierzadko konkurencyjnymi komunikatami. A z powodu monotonii towarzyszącej większości podróży (zwłaszcza regularnych) na pewno zostanie zauważona i zapamiętana! 
     
  5. Możliwość targetowania grupy podróżnych biznesowych
    Wielkoformatowa reklama przy trasach szybkiego ruchu jest szczególnie skuteczna w docieraniu do podróżujących służbowo ekspertów i profesjonalistów! 
     
  6. Stałe zwiększanie ruchu i obrotów biznesu lokalnego

 

Dlaczego reklama przy autostradach jest tak skuteczna?

Głównym celem reklamy wielkoformatowej przy drodze szybkiego ruchu jest generowanie jak największej ilości dobowych kontaktów z odbiorcami, wśród których znaczny procent stanowią potencjalni Klienci. Umożliwia to przede wszystkim znaczne natężenie ruchu, które stale rośnie, a równolegle mamy do czynienia z postępującą rozbudową sieci dróg krajowych.

Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ruch na autostradach i drogach ekspresowych, z którym mamy aktualnie do czynienia, znacznie przewyższa przewidywania sprzed kilku lat. Tymczasem według ekspertów współpracujących z agencjami reklamy wielki format przy autostradzie jest widziany i świadomie zauważany przez 2 do 3 milionów osób w skali miesiąca!

Siłę przekazu reklamy wielkoformatowej przy autostradach i drogach ekspresowych wspiera solidność konstrukcji wolnostojących nośników, najlepszych do tego typu rozwiązań marketingowych. Są one odporne na szereg czynników zewnętrznych takich jak wiatr, który na otwartej przestrzeni towarzyszącej większości dystansu drogi szybkiego ruchu potrafi mieć niezwykłą intensywność i siłę. Sama powierzchnia reklamowa to banner ze specjalnego materiału o podwyższonej trwałości, gwarantującej świeży i estetyczny wygląd ekspozycji przez wiele miesięcy. 

 

Regulacje związane z reklamą przy autostradach

Reklama przy drogach ekspresowych i autostradach podlega podobnie jak każdy rodzaj reklamy zewnętrznej określonym regulacjom, opisanym przepisami prawa. Większość ekspozycji przed umieszczeniem w wybranej lokalizacji musi zostać zgłoszona w odpowiednim urzędzie, odpowiedzialnym za zagospodarowanie przestrzeni miejskiej, lub drogowej. Zgodnie z prawem o ruchu drogowych i z prawem budowlanym, decyzja administracyjna i związana z nią zgoda na reklamę są niezbędne dla tego typu działań marketingowych. Tym, co współcześnie rzutuje na dostępność większości obszarów, są lokalne uchwały środowiskowe i krajobrazowe. 

W dziedzinie autostrad i dróg ekspresowych zgodnością ekspozycji reklamowych z przepisami zajmuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Odpowiedni wniosek można pobrać z jej strony internetowej, gdzie znajdują się również dokładne informacje pozwalające wstępnie ustalić, czy dana reklama ma szanse zakwalifikować się do pozytywnej decyzji. Na co warto zwrócić uwagę w dziedzinie zasad prawnych regulujących ekspozycję reklamy wielkopowierzchniowej przy autostradzie? Przede wszystkim: 

  • Zgodnie z ustawą o drogach publicznych każdy rodzaj ekspozycji reklamowej musi być zgłoszony w odpowiednim urzędzie sprawującym pieczę nad daną drogą. Chodzi tu zarówno o stawianie nowych powierzchni, montaż konstrukcji, jak i ich remont.
  • W żadnym wypadku nie wolno umieszczać na reklamach urządzeń wysyłających, czy odbijających światło, które mogłyby oślepić, albo wprowadzić w błąd uczestników ruchu.
  • Reklama na konstrukcji połączonej z gruntem w sposób stały jest w świetle przepisów rodzajem budowli, a więc wymaga zgody na posadowienie jej w danej lokalizacji; chodzi tu o zgodę zarządcy drogi.
  • Obowiązuje zakaz ekspozycji reklam imitujących znaki drogowe, sygnalizację świetlną, czy urządzenia drogowe wszelkiego rodzaju; reklamy z takimi wizerunkami są traktowane jako poważne naruszenie prawa.
  • Reklamy świetlne i reklamy podświetlane wymagają osobnego pozwolenia - uprawnieni urzędnicy sprawdzają czy dana ekspozycja nie będzie przeszkadzać uczestnikom ruchu, ani wprowadzać ich w błąd
  • W ekspozycjach reklamy przy autostradach zabrania się użycia ruchomych obrazów, efektów wizualnych oraz przerw pomiędzy wyświetlanymi informacjami, ponieważ takie zabiegi mogą źle wpływać na koncentrację kierowców. Projekcje reklamowe muszą być statyczne i na tyle czytelne, by nie rozpraszać potencjalnego odbiorcy. Minimalny czas prezentacji informacji wizualnej nie może być krótszy niż 10 sekund. 

 

Reklama przy autostradach – to co najważniejsze, czyli jakość

Reklama wielkoformatowa przy autostradach i drogach ekspresowych jest sprawdzonym i wielokrotnie wypróbowanym sposobem przyciągnięcia uwagi dziesiątek tysięcy potencjalnych Klientów. Inwestycja w tę formę marketingu na pewno zwróci się z nawiązką, o ile realizację projektu powierzy się profesjonalistom. Tylko wieloletnie doświadczenie w branży i specjalizacja w dziedzinie dużych formatów gwarantują wysoką jakość usług, jak również pozwalają uniknąć nieprzewidzianych sytuacji i w pełni wykorzystać potencjał wsparcia każdej kampanii marketingowej. Wyznaczniki jakości zawarte w naszej ofercie to między innymi: 

  • Odpowiednia lokalizacja ekspozycji reklamowych – duży ruch na autostradzie to ważny czynnik, ale żeby go wykorzystać konieczny jest dobór odpowiedniej lokalizacji, odpowiednie ustawienie ekranu projekcyjnego (kąt w stosunku do trasy), a także czytelność i przystępność emitowanego komunikatu.
  • Atrakcyjny projekt graficzny oparty na rzetelnej wiedzy z zakresu psychologii postrzegania – nie zawsze jest tak, że czytelny komunikat zapada w pamięć odbiorcy i nie każdy projekt będzie spójny z identyfikacją wizualną marki. Warto wykorzystać nasze doświadczenie w zakresie projektowania anonsów reklamowych by mieć pewność, że reklama będzie skuteczna. 
  • Najlepsze materiały i zaawansowana technologia publikacji – reklama eksponowana przy autostradzie musi być odporna na działanie czasu i szkodliwych warunków atmosferycznych, takich jak gwałtowne wichury, śnieg, deszcz, promieniowanie UV, wahania temperatur. Dodatkowym czynnikiem jest wielkość ekranu projekcyjnego, która ma swój wpływ na jego odporność, a co za tym idzie odpowiedni dobór materiałów i projekt konstrukcji. 
  • Profesjonalny montaż i rzetelne prace konserwacyjne – przygotowanie wielkopowierzchniowych ekranów projekcyjnych realizują wyłącznie doświadczeni specjaliści obeznani ze specyfiką warunków związanych z reklamą przy autostradzie. Również oni realizują prace konserwacyjne, zapewniając świeży i estetyczny wygląd komunikatu oraz zachowanie wymaganych norm bezpieczeństwa. 
  • Usługi dodatkowe – współpraca z agencją oferującą reklamę wielkoformatową przy autostradzie trwa od pierwszej rozmowy do końca kampanii. W tym czasie realizujemy wszelkie prace dodatkowe, od korekty projektu po monitoring skuteczności. 

    Zapraszamy do współpracy:

BP Media - 30 LAT NA RYNKU REKLAMY WIELKOFORMATOWEJ

    BP Outdoor Sp. z o.o.
    ul. Granitowa 1/18
    02-681 Warszawa

    NIP: 527-27-02-724
    REGON: 146898835
    KRS: 0000478620

    Skontaktuj się z nami jak Tobie wygodniej:

Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Proszę zaznaczyć wymagane pole